| Yrityksen nimi: | Alma Media Oyj |
|---|---|
| Ticker-symboli: | ALMA |
| Pörssi: | Helsingin pörssi |
| ISIN: | FI4000210004 |
| Virallinen verkkosivusto: | almamedia.fi |
| Viimeisin nettotulos: | 18,4 miljoonaa euroa (2022) |
| EBITDA: | 35,6 miljoonaa euroa (2022) |
| Yhteensä varat: | 170,2 miljoonaa euroa |
| Yhteensä velat: | 97,8 miljoonaa euroa |
| Oma pääoma: | 72,4 miljoonaa euroa |
| Perustamisvuosi: | 1989 |
| Työntekijöiden määrä: | 1 200 |
| Pääkonttoorin osoite: | Helsinki, Suomi |
Yhtiön historia
Alma Media Oyj on monikanavainen mediakonserni, joka on perustettu vuonna 1989. Yhtiö on kasvanut merkittäväksi toimijaksi Suomessa ja Itä-Euroopassa tarjoamalla uutispalveluja, digitaalisia mainosratkaisuja ja erilaisia julkaisuja. Perustamisvuodestaan lähtien Alma Media on kehittynyt voimakkaasti, laajentaen kalustonsa ja palvelunsa moniin eri sektoreihin, mukaan lukien sanomalehdet, verkkopalvelut ja televiestintä.
IPOn ja pörssilistautuminen
Alma Media listautui Helsingin pörssiin vuonna 2006, jolloin yritys palkittiin useilla ansioilla innovatiivisesta liiketoimintamallistaan. Ticker-symbolina toimii ALMA, ja se on yksi tunnetuimmista mediayhtiöistä Suomessa. Yhtiön osakkeet ovat olleet jatkuvassa seurannassa ja niillä on vahva sijoittajapohja, joka on kiinnostunut sekä osinkotuotoista että kasvupotentiaalista.
Talousnäkymät ja viimeisimmät uutiset
Alma Media on ilmoittanut vankasta talouskasvusta ja yksinkertaistamisesta viime vuosina. Viimeisin nettotulos oli 18,4 miljoonaa euroa, mikä osoittaa yhtiön kyvyn sopeutua muuttuviin markkinaolosuhteisiin. Taloustilanne on ennustettu pysyvän vakaana, ja EBITDA nousi 35,6 miljoonaan euroon vuonna 2022.
Viimeisimmät uutiset yhtiöstä korostavat sen investoimista digitaalisiin palveluihin ja innovaatioihin, mikä on avainasemassa nykyaikaisessa mediataloudessa. Yhtiö on myös laajentanut yhteistyösuhteitaan kansainvälisiin kumppaneihin, mikä viittaa vahvaan kasvuun tulevaisuudessa.
Alma Media osake on osoittautunut houkuttelevaksi sijoituskohteeksi, ja yhtiön strategia keskittyy edelleen vahvemmin digitaaliseen transformaatioon ja uusien liiketoimintamallien kehittämiseen.